본문 바로가기
좀's 명언

오드리 햅번 Audrey Hepburn - 명언(영어) 모음

by designer_Dean 2020. 11. 17.
반응형


I don't want to be alone, I want to be left alone.
나는 외톨이가 되고 싶지는 않지만, 사람들이 나를 혼자 내버려뒀으면 좋겠다. (고독명언) 
 

 

I never thought I'd land in pictures with a face like mine.
나는 나와 같은 얼굴로 사진들에 나올 (수 있을) 거라고는 결코 생각해본 적이 없다. (지혜명언) 
    

I was born with an enormous need for affection, and a terrible need to give it.  
나는 애정을 받을 엄청난 욕구와 그것을 베풀 엄청난 욕구를 타고났다. (사랑명언) 
   

People, even more than things, have to be restored, renewed, revived, reclaimed, and redeemed; never throw out anyone.
재산보다는 사람들이야말로 회복돼야 하고, 새로워져야하고, 활기를 얻고,깨우치고, 구원받아야한다. 결코 누구도 버려서는 안 된다. (인생명언) 
 

 

 

I never think of myself as an icon. What is in other people's minds is not in my mind. I just do my thing.
나는 결코 나 자신을 우상이라고 생각하지 않는다. 다른 사람들의 마음 속에 있는 것이 내 마음 속에는 없다. 나는 단지 나의 일을 할 뿐이다. (성공명언) 
 

Success is like reaching an important birthday and finding you're exactly the same.
성공이란 중요한 생일이 다가왔는데 당신은 전과 똑같다는 사실을 발견하는 것과 같다. (성공명언) 

 
I probably hold the distinction of being one movie star who, by all laws of logic, should never have made it. At each stage of my career, I lacked the experience. 
나는 모든 논리적 잣대로 따져봤을 때, 절대 영화 배우가 되지 말았어야 하는 배우라는 특징을 가진 듯하다. 내 경력의 모든 단계에서 나는 경험이 부족했다. (성공명언) 
 

I love people who make me laugh. I honestly think it's the thing I like most, to laugh. It cures a multitude of ills. It's probably the most important thing in a person.    
나는 나를 웃게 하는 사람들을 사랑한다. 솔직히 내가 가장 좋아하는 것은 웃는 것이다. 웃음은 수많은 질병들을 치료해준다. 웃음은 아마도 사람에게 가장 중요한 것이리라. (희망명언) 

 

 

 

For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness; and for poise, walk with the knowledge that you are never alone.     
아름다운 눈을 갖고 싶으면 다른 사람들에게서 좋은 점을 보아라. 아름다운 입술을 갖고 싶으면 친절한 말을 하라. 또한 아름다운 자세를 갖고 싶으면 결코 너 자신이 혼자 걷고있지 않음을 명심해서 걸어라. (지혜명언) 

 


You go back. You search for what made you happy when you were smaller. We are all grown up children, really... So one should go back and search for what was loved and found to be real.
돌아가 보라. 당신이 더 어렸을 때 당신을 행복하게 만들었던 것들을 찾아보라. 우리 모두는 다 큰 아이들이다. 그러므로 우리는 돌아가서 자신이 사랑했던 것과 진실이라고 믿었던 것을 찾아봐야 한다. (지혜명언) 
 

Remember, if you ever need a helping hand, it's at the end of your arm, as you get older, remember you have another hand: The first is to help yourself, the second is to help others.
기억하라, 당신이 도움을 원한다면 그것은 당신의 팔 끝에 있다, 나이가 들면서 당신이 다른 손도 가지고 있음을 기억하라. 첫 번째 손은 당신을 돕기 위한 것이고, 두 번째 손은 다른 사람들을 돕기 위한 것이다. (용서명언) 
 

Pick the day. Enjoy it - to the hilt. The day as it comes. People as they come... The past, I think, has helped me appreciate the present - and I don't want to spoil any of it by fretting about the future. 
오늘을 붙잡아라. 철저하게 즐겨라. 다가오는 오늘을. 찾아오는 사람들을... 나는 과거가 있기에 현재에 감사할 수 있다고 생각한다. 공연히 미래를 걱정해서 현재를 조금이라도 망치고 싶진 않다. (행복명언) 

 

 


It's that wonderful old-fashioned idea that others come first and you come second. This was the whole ethic by which I was brought up. Others matter more than you do, so 'don't fuss, dear; get on with it.' 
다른 사람이 먼저고 나는 그 다음이라는 생각이 중요하다. 훌륭하고, 오래 된 생각이다. 이것이 내가 자라면서 배운 윤리의 전부다. 남이 나보다 중요하다, 그러니 ‘얘야, 투덜거리지 말고 참고 하렴.’ (용서명언) 
 

I decided, very early on, just to accept life unconditionally; I never expected it to do anything special for me, yet I seemed to accomplish far more than I had ever hoped. Most of the time it just happened to me without my ever seeking it.    
나는 매우 일찍 인생을 무조건 받아들이기로 결정했다. 나는 인생이 나를 위해 특별한 것을 해줄 거라고는 결코 기대하지 않았다. 하지만 나는 내가 희망했던 것보다 훨씬 더 많은 것을 이룬 것 같았다. 대부분의 경우 그런 일은 내가 찾지 않아도 저절로 일어났다. (인생명언) 
 

I was asked to act when I couldn't act. I was asked to sing 'Funny Face' when I couldn't sing, and dance with Fred Astaire when I couldn't dance - and do all kinds of things I wasn't prepared for. Then I tried like mad to cope with it. 
나는 내가 연기할 수 없을 때 연기 제의를 받았다. 내가 노래할 수 없을 때 ‘화니 페이스’를 부르라는 제의를 받았다. 내가 춤출 수 없을 때 프레드 아스테르와 춤추라는 제의를 받았다. 그밖에 내가 준비되지 않았던 모든 종류의 것들을 제의 받았다. 그때마다 나는 미친 듯이 달려들어 그것을 해내려고 노력했다. (노력명언) 

 

반응형

댓글